Blog

ETKİNLİĞİN BAŞLANGIÇ TARİHİ: 14 Mayıs 2011

ETKİNLİĞİN BİTİŞ TARİHİ: 15 Mayıs 2011

ETKİNLİĞİN SORUMLUSU: Deniz Tokay – Bahadır Seyhan

KATILIMCI LİSTESİ: Deniz Tokay, Bahadır Seyhan, Taylan Özüaydın, Ayça Kurtoğlu, Alparslan Koç, Pierre Bastin, Seth Park, David Gouge

ULAŞIM BİLGİLERİ:
Transporter Minibüs. Mesafe Ankara – Aksaray – Helvadere arası 355 km. Yaklaşık 3 saat 40 dakika.

KAMP BİLGİLERİ: Otel Kar Beyaz yanı, 1950 Metre

HAVA DURUMU:
14 Mayıs 2011 – Sabah parçalı bulutlu, öğleden sonra çok bulutlu, yer yer gök gürültülü sağanak ve dolu yağışı.  2800 Metre üzeri görüş kapalı.

15 Mayıs 2011 – Gece 01:00 -03:00 arası aralıklarla yağmur ve dolu yağışı. 03:00 Ay batımı, parçalı bulutlu. 2800 metre üzeri zirve bulutlu.

MALZEME: Kamp Malzemeleri, Kask, Kazma ve Krampon

Kampa Ulaşım

14 Mayıs 2011

Saat 07:30’da Ankara’dan Aksaray Helvadere istikametine yola çıktık. Öğle sularında Aksaray Merkeze ulaştık. Etkinlik öncesi eksikleri tamamlamak üzere alışveriş yaptık. Öğle yemeğini’de Aksaray’da yedik. Bu bize kamp sonrası bölgede gezinti ve eğitim için zaman kazandırdı. Yemek sonrası 13:00 ‘te Kar Beyaz Otel’e Helvadere üzerinden ulaştık. Kampı kurmak için girişimde bulunduysak da başlayan dolu yağışı nedeniyle araç içine kaçtık. Araç içinde keyifle dolu yağışının geçmesini bekledik. Yağışın durmasıyla birlikte 14:00 sularında kampımızı kurduk. Çadırlara yerleştikten sonra Gezginder ekibi olarak yine Ankara’dan tırmanış için gelmiş olan 3DSK ekibiyle selamlaşmaya gittik. Hemen sonrasında dağa doğru biraz yükselmeye başladık ve 2250 metreye kadar yükseldikten sonra görüş alanı daraldı gök gürültüsü ile birlikte tekrar dolu yağışı başladı ve yükselmeyi bıraktık, dönüş için hazırlandık.  Yağışın duruşuyla birlikte ekibimizin çöp torbalı düşme eğitimine başladık. Mevcut kar  örtüsü üzerinde, düşüş sırasında kazma ile kendini kurtarma çalışmaları yaptık. Çalışmamızı bitirince kampa döndük. Ortak bir akşam yemeği hazırladık. Yemek sonrası gün batımını izlemek için telsiz istasyonuna yürüdük. Havanın kararmasıyla birlikte çadırlarımıza istirahate çekildik. Gece yağışlı geçti.

Zirve Tırmanışı

15 Mayıs 2011

Saat 02:30 da kalktık.  Kahvaltı ve hazırlıklar sonrasında 03:45’te tırmanışa başladık. Uygun bir sırt hattını kullanarak yükselmeye başladık. 2500 metrelerden sonra yumuşak , 30  40 cm batan karda iz açarak ilerledik. 2700 Metre civarında Bahadır  Seyhan ve Alparslan Koç arkadaşlarımız kendi tempolarında tırmanmak için geride kaldılar. Yükseldikçe görüş alanı daralmaya başladı.2800 metre sonrası çok sığ görüş alanı sunan yoğun bir bulut ile kaplıydı ama agresif değildi. Dağ ile görsel irtibatımızın kesildiği bu noktalarda GPS çok işimize yaradı.   Bu sırada Taylan kaskını düşürdü, bir müddet gidişini izledik gözden kayboldu, sonra vadi içinde çarptığı taşların seslerini dinledik, gitgide uzaktan gelen sesler ile kaskın uzun bir yolculuğa çıktığını anladık. Yaklaşık 3000 Metre civarında izlerimiz 3DSK ekibi ile buluştu.  Bu sıralarda Ayça Kurtoğlu arkadaşımızı rota üzerinde arkalarda görmekle birlikte Bahadır ve Alparslan ile görsel temasımız yoktu.  3100 metreden sonra eğime göre rotayı izleyip yoğun siste zirve sandığımız  yüksek bir noktaya çıktık. Burada biraz kafa karışıklığı yaşayıp daha sonra GPS ve Pusula ile belirlediğimiz yöne doğru harekete geçtiğimizde bulut örtüsü asıl zirveyi görmemizi sağlayacak şekilde 5 sn’lik bir süre  için dağıldı. Bu noktada kısa bir süre Ayça’nın  gelişini bekledik ama artçı ile dönüşe geçmiş olabileceğini düşünüp zirveye devam ettik. Sağladığımız görsel irtibat sonrasında zirve ile aramızdaki kayalık yükseltilerin sağından ilerlemeye başladık.  Sol taraf pek tekin görünmedi. Sis altında sıklıkla “burası zirve”mi sorularıyla kafa karıştıracak yükseltilerden sonra  10:15’te zirveye ulaştık. Hızlıca sıcak sıvı alıp bir şeyler atıştırdıktan sonra dönüşe geçtik. İzlerimizden geriye Taylan’ın kaskını düşürdüğü vadinin başlangıcına 20 dk içerisinde indik. Kaskı bulabileceğimiz ümidiyle vadiye girdik. Zeminde inişimizi tartan kar örtüsü sayesinde çok rahat bir iniş yaptık. Bir ara karda dairesel bir takım izler gördük, belli ki kaskın kenarları dönerek ilerlerken iz yapmıştı, bir müddet bu izleri takip ettik. Zaten gidcek başka da yeri yoktu ve biz de kar örtüsünün sonuna kadar inecektik. Az sonra Taylan’ın kırmızı kaskını kenarda durmuş bizi beklerken bulduk. Vadi içindeki kar örtüsü üzerinden yer yer fazlaca batan tuzaklara dikkat ederek inişe devam ettik. Eski taş ocaklarına ulaştık ve buradan yola bağlandık.  Kaskı bulmak için girdiğimiz bu vadi planımızda yoktu ama mevcut kar örtüsü ile dizlere yüklenmeden çok  rahat bir iniş sağladı.  Yoldan devam edip 13:22’de kampımıza ulaştık.

Biraz dinlenme ve fotoğraf molasından sonra saat 16:00’da dönüşe geçtik.

ZİRVE YAPAN SPORCULAR:

Deniz Tokay, Taylan Özüaydın, Pierre Bastin, Seth Park, David Gouge

AÇIKLAMALAR, ÖNERİLER VE TESPİTLER

• Kamp alanında su yok, yanımızda 5 – 8 lt sularımızı götürdük. Tırmanış yapacakların sularını yanlarında getirmeleri yerinde olur.

Deniz Tokay  – GEZGİNDER – Mayıs 2011

Hasan Dağı Klasik Rota Gps Verileri ‘ni indirebilirsiniz.