Blog

Rota : Klasik Rota

Tarih: 23-24 Aralık 2017

Raporu Hazırlayan: Erdoğan GELBAL

ERDAK’ın (Ereğli Dağcılık Kulübü) düzenlemiş olduğu “Hasan Dağı Kış Tırmanışı” etkinliğine GEZGİNDER (Doğa Gezginleri Derneği) Spor Kulübü üyesi olarak (Erdoğan GELBAL- Lisans No: 06-14-004004) katıldım.

23 Aralık Cumartesi günü saat 07.30’da Özgür Rota grubunun organize ettiği araç ile toplam       14 kişi Ankaradan Aksaraya hareket ettik. Aksaray Valiliği önünde ERDAK grubu ile buluştuk. Öğle yemeği ve dağ için gerekli olan yiyecek- içecek alışverişinden sonra Helvadere üzerinden Karbeyaz Otel’e ulaştık. Kamp bölgesinde kar yoktu, yol açıktı. Hasan Dağının yukarılarında kar görünüyordu. Değişik İllerden gelen 187 dağcıdan bir kısmı çadırlarda konakladı, bir kısmı da elektrik ve suyu olmayan, kaloriferi yanmayan Karbeyaz Otelin salonunda mat sererek uyku tulumlarında konakladı. Ben de oteldeydim J)).  Akşam üzeri esen şiddetli rüzgar gece sakinleşti ve kar yağmaya başladı.

24 Aralık Pazar günü saat 03.30’da klasik rotadan 154 kişi tırmanışa başladık. Kamp alanında yaklaşık 15 santim kar vardı ve kar yağışı hafiften devam ediyordu. Tırmanış lideri Metin Helimoğlu, artçı ise Ali Özerdi. Dağın kuzey yamacından yukarıdaki kayalıklara yaklaşınca sol tarafa doğru yükselişe devam ettik. Hava kapalı ve sisli, yer yer yağışlıydı. Gece yağan taze karın altındaki eski kar buzlanmıştı ve yan geçişlerde dikkatli yürümek gerekiyordu. Yanımızda kazma ve krampon vardı ancak ihtiyaç olmadığından krampon kullanmadık. 6 saat süren keyifli bir tırmanıştan sonra saat 09.30’ da 3268 m rakımlı Hasan Dağı zirvesine ulaştık. Zirvede büyük önder Atatürk, tüm şehitlerimiz, şiddet sonucu yaşamını yitiren kadınlarımız için saygı duruşu yapıldı ve istiklal marşımız okundu. Fotoğraf çekimlerinden sonra aynı rotadan dönüş başladı. Saat 12.10’da Karbeyaz otele döndüğümde iş makinaları kapanan yolları açmaya devam ediyordu. Saat 15.00’de kamp yerinden ayrılarak Ankaraya hareket ettik. Saat 21.00’de eve ulaştım.