Blog

26 Kasım 2017

Hasan Dağı Kış Tırmanışı – Yılankar Rotası

25.11.2017 Cumartesi günü saat 13:30’da Ankara’dan Aksaray’a yola çıktık. Katılımcı arkadaşlar Engin ARSLAN, Mehmet ATALAN ve Doğa Gezginleri Derneği Spor Kulubünden Ali ŞEN katıldı. 17:30’da Helvadere’ye geldik ve yolun karla kaplı olmasından dolayı köye yakın bir alanda çadırlarımızı kurduk. Akşam yemeğimizi 19:00’da yedik ve çanta hazırlığı sonrasında saat 20:00’de yattık.

26.11.2017 Pazar günü saat 02:30’da kalkış, kahvaltı ve çanta tamamlamadan sonrası saat 03:00’de zirveye doğru yola çıktık. Gece hava sıcaklığı -5 0C, gündüz hava açık  7-9 0C civarındaydı. Karbeyaz Otelin yanında Yılankar Rotasını kullandık. Aşağılarda 10-20 cm kar kalınlığı varken, zirveye doğru yer yer dize yakın 40-50 cm kalınlığındaki yumuşak karda iz açmak bizi epey zorladı. Zirveye doğru ve kulvar geçişlerinde kar sertleştiğinden kazma kullanarak çıktık. Saat 10:00’da zirvede olmayı planlarken kar kalınlığı ve köyün yakınından yürüyüşe başlamamız nedeniyle saat 13:00’de (10 saatte) anı defterinin olduğu zirveye çıktık.  Zirvede fotoğraf çekinme ve öğle yemeğinden sonrasında güvenli olması açısında krampon kullanarak kuzey yamaçtaki klasik çıkış rotasından iniş yaptık. Gidiş dönüş yaklaşık 16 km idi. Saat 18:00’de çadırlarımızın yanına geldik. Toparlanma sonrasında Ankara’ya hareket ettik.

Hava koşullarının uygun olduğu güzel bir kış gününde, zevkli ve ekip halinde uyumu tam sağlayarak etkinliğimizi sonlandırdık.