Blog

9 Ekim 2017

TDF Yaz Yürüyüş Liderliği Eğitimi Raporu

Sporcularımızdan Fuat Turan ve Ali Şen Türkiye Dağcılık Federasyonu Yaz Yürüyüş Liderliği Eğitimi’ni başarıyla tamamlamışlardır. Kendilerini tebrik ederiz.

Türkiye Dağcılık Federasyonu Yaz Yürüyüş Liderliği Talimatlarına göre 25 Eylül-01 Ekim 1017 tarihleri arasında Niğde Aladağlar Mümtaz Çankaya Dağ Evinde yurdumuzun çeşitli bölgelerinden gelen 28 kişilik katılımcı ile (Doğa Gezginleri Derneğinden Ali ŞEN ve Fuat TURAN) uygulamalı ve teorik olarak 7 gün Yaz Yürüyüş Liderliği Eğitimini tamamladık. Eğitimimizde bizlere ağırlıklı olarak yürüyüş liderinin görevi, sorumlulukları ve dikkat etmeleri gereken konular hakkında bilgi verildi.

1. Gün

Teorik olarak Dağ Evinde Yürüyüş Liderliği, Etik Eğitim, Yürüyüş Bilgisi ve Tekniği konuları,  liderin bilmesi ve dikkat etmesi gereken hususlar hakkında bilgi verildi.

Demirkazık Köyünden başlayarak Aladağlar Milli Parkı içerisindeki Arpalık Mevkiine küçük “S”ler çizerek 1630 metreden 2340 metreye çıktık. Burada Teke Pınarı çeşmesinde öğle molası verdik. Daha sonra içerisinde çarsak, patika, kayalık bulunan Cımbar Boğazından kamp alanımıza döndük. Çok güzel bir rotaydı; uygulamalı olarak yaptığımız bu yürüyüşümüz yaklaşık 10 km ve 6 saat sürdü. Akşam yürüyüş yapılan rotanın değerlendirmesi yapıldı.

Yürüyüş Planlama, Alternatif Plan ve Uygulama, Güvenlik, Rota Bilgisi, Oluşturma ve Derecelendirme, Haberleşme, Çevre ve Doğa Koruma Bilgisi konuları hakkında bilgi verildi.

1. Gün

Doğada İlk Yardım Teknikleri, Acil Durum ve Prosedürleri, Dağ Hastalığı ve Aklimatizasyon, Kampçılık ve Yönetimi, Arama-Kurtarma Kazazede Taşıma ve Nakli, Beslenme, Sıcak Çarpması, Harita Kullanımı, Yön Bilgisi ve GPS Kullanımı konuları hakkında bilgi verildi.

Çukurbağ Köyü içerisindeki Kazıklı Ali Vadisinden Aladağlar Milli Parkı içerisindeki Emli Boğazı Kamp Alanına gittik ve aynı rotadan geri döndük. Uygulamalı olarak sıra ile grup liderliği değişimi yapılarak yürüyüş yaptık. Akşam yürüyüş yapılan rotanın değerlendirmesi yapıldı.

Meteorolojik Tahminler ve Bölge Bilgisi, Türkiye Dağları ve Coğrafyası, Hayatta Kalma ve Yaşam,  konuları hakkında bilgi verildi. Öğleden sonra Cımbar Boğazına gidilerek Temel İp Çalışmaları ve Temel Kaya Sistemlerinin Hazırlanması uygulamalı olarak yapıldı.

1. Gün

Yabancı Alanları Ziyaret Kuralları ve Giriş konusu ile Genel Değerlendirme ve Sınav yapıldı.

Fotoğrafların tamamı için tıklayınız.